Barcelona
It was the first time that we met

Barcelona
How can I forget

The moment that you stepped into the room
You took my breath away

Barcelona
La musica vibro y e Ilanos unio

And if God is willing
we will meet again some day


Mijn eigen handige tips / My own tips & tricks

***************** MUST READ **************

1) Klik hier voor mijn eigen bedrijvenlijst waar je geen Spaans nodig hebt om bij te werken, ideaal om te starten!/ My own list of companies where Spanish is not required, ideal to start!

2) Klik hier voor veelgestelde vragen over werken, wonen en leven in Barcelona / FAQ - in English as well

** Ook super handig **

1) Hier algemene tips / General Tips & Tricks

2) Baan? Belangrijk advies bij het zoeken: lees dit eerst voordat je begint!

3) Woning? Belangrijk advies bij het zoeken: lees dit eerst voordat je begint!

4) Kamer? Belangrijk advies bij het zoeken: lees dit eerst voordat je begint!

5) Zoek hier meteen een baan door "Dutch" OF "Holandes" OF "Nederlands" in het eerste vak in te vullen en "Barcelona" in de tweede!





Direct looking for jobs on biggest job site in Spain

6) Grootste huizenaanbod/ Biggest offer of houses in Barcelona

7) Loquo, van kamer via banen tot meubels / Loquo: from rooms via jobs to furniture in Barcelona

8) Stage in Barcelona lopen? Klik hier voor een up to date lijst!

en natuurlijk....

9) Spaans leren! Echte aanrader is Versión Original *: goed, betrokken, kleine klasjes en heel erg betaalbaar! En midden in het centrum (om de hoek bij Placa Catalunya)! Learn Spanish here at the best language school in Barcelona! (*mail me voordat je een cursus gaat volgen voor eventuele kortingsacties!/send me a mail before you start a course for a possible discount!)

10) Zit je na het lezen van mijn blog (gebruik eerst de zoekfunctie a.u.b.) nog met een vraag over wonen/werken/leven in Barcelona? Dan mag je me mailen via e_mabel AT yahoo.com. Ik help je graag op weg.... maar mails met hele algemene vragen (daar kan ik niet zo veel mee) en mails met CV's (ik ben geen arbeidsbureau) worden niet beantwoord.

© Mabel at BCN, 2004.

Niets van deze website mag worden vermenigvuldigd of openbaar gemaakt door middel van druk, microfilm, fotocopie, plaatsing van teksten en/of afbeeldingen op andere websites of op welke wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de auteur/maker.

Monday 1 June 2009

24 uur naar de Costa Brava

Zaterdagavond vertrok ik met de trein (trein naar de Costa Brava gaat ongeveer elke half uur, kost geen drol en brengt je tot aan Blanes) naar Santa Susunna om daar mijn vrienden en vriendinnen van Euro Sportring te ontmoeten. Ik werkte deze keer niet, maar wilde wel even de sfeer opsnuiven, want die was de vorige keer zo goed geweest!

Na een kort bezoekje aan het hotel waar iedereen sliep, toog ik met Ingrid naar het dorp om iets eetbaars te vinden. Uiteindelijk vonden we in Malgrat de Mar (Santa Susanna en Malgrat lopen in elkaar over) een Italiaan waar we een heerlijke plato combinado (=vlees/vis met een plukje sla en frietjes) troffen. De menukaart maakte ons wel ontzettend aan het lachen, want ze hadden de Spaanse kaart letterlijk door Google Translater gehaald, waardoor sommige gerechten wel heel bijzonder werden. Hier een voorproefje, morgen haal ik de hele kaart even door de scanner ;)


Wie weet de vertaling van "gegrilde gloeiende kooltjes"?

Daarna was het tijd voor een liter "Sex on the Beach" bij Waikiki voor € 5,- in Malgrat de Mar, waar we beneden met heel veel plezier nog een dansje maakten tussen de dronken vakantiegangers. Waikiki is super fout, maar zeker de moeite waard als je in Malgrat bent!

Met de taxi gingen Dennis, Rosa en ik naar het huis van Dennis, die in Callela woont. Rosa moest de volgende dag weer aan het werk bij Euro Sportring, zodat Dennis en ik ´s ochtends samen op het strand (strandtent 9: als je uitstapt bij Callela, net even 5 à 10 minuutjes teruglopen: super gezellig en niet te toeristisch!) van een heerlijk ontbijtje konden genieten. Na de vele kopjes koffie en leuke gesprekken, nam Dennis mij mee naar Club Nautico om een een catamaran te huren om daarmee het water op te gaan (Club Nautico zit net voorbij het treinstation, catamarans zijn daar voor hele goede prijzen te huur, maar je kunt er ook een ritje op een "banaan" maken).

Ik vond het in eerste instantie een beetje eng: je hebt weinig houvast en het ging best snel, want er stond gisteren een flinke wind. Maar na een minuut of tien begon ik te wennen aan de wind, het water en de snelheid. Heerlijk!!!! Daarna kreeg Dennis de kriebels en wilde per se gaan surfen zodat ik een paar uurtjes van de zon kon genieten.



Na mezelf tig keer te hebben ingesmeerd, merkte ik tegen vieren dat ik aan mijn zonlimiet zat (en langzaam aan het verbranden was). Na een frisse douche en een glaasje rose, stapte ik aan het einde van de middag weer op de trein naar Barcelona om vandaag fris en fruitig en op te staan om heerlijk op mijn terrasje te gaan freubelen.

Als laatste nog een paar adviezen voor als je buiten Barcelona naar het strand gaat:

* zorg dat je altijd een elastiekje bij je hebt voor je haar!
* neem vooral geen boek mee wat je in je jeugd zo geweldig vond maar bij herlezen een moeilijk en zwaar boek blijkt te zijn...
* en ga nooit en te nimmer meer aan het gandpad zitten wil je niet een uur lang het hijgende kruis van een man die naast je staat, in je gezicht voelen ;(

No comments:

Blog Widget by LinkWithin