Barcelona
It was the first time that we met

Barcelona
How can I forget

The moment that you stepped into the room
You took my breath away

Barcelona
La musica vibro y e Ilanos unio

And if God is willing
we will meet again some day


Mijn eigen handige tips / My own tips & tricks

***************** MUST READ **************

1) Klik hier voor mijn eigen bedrijvenlijst waar je geen Spaans nodig hebt om bij te werken, ideaal om te starten!/ My own list of companies where Spanish is not required, ideal to start!

2) Klik hier voor veelgestelde vragen over werken, wonen en leven in Barcelona / FAQ - in English as well

** Ook super handig **

1) Hier algemene tips / General Tips & Tricks

2) Baan? Belangrijk advies bij het zoeken: lees dit eerst voordat je begint!

3) Woning? Belangrijk advies bij het zoeken: lees dit eerst voordat je begint!

4) Kamer? Belangrijk advies bij het zoeken: lees dit eerst voordat je begint!

5) Zoek hier meteen een baan door "Dutch" OF "Holandes" OF "Nederlands" in het eerste vak in te vullen en "Barcelona" in de tweede!





Direct looking for jobs on biggest job site in Spain

6) Grootste huizenaanbod/ Biggest offer of houses in Barcelona

7) Loquo, van kamer via banen tot meubels / Loquo: from rooms via jobs to furniture in Barcelona

8) Stage in Barcelona lopen? Klik hier voor een up to date lijst!

en natuurlijk....

9) Spaans leren! Echte aanrader is Versión Original *: goed, betrokken, kleine klasjes en heel erg betaalbaar! En midden in het centrum (om de hoek bij Placa Catalunya)! Learn Spanish here at the best language school in Barcelona! (*mail me voordat je een cursus gaat volgen voor eventuele kortingsacties!/send me a mail before you start a course for a possible discount!)

10) Zit je na het lezen van mijn blog (gebruik eerst de zoekfunctie a.u.b.) nog met een vraag over wonen/werken/leven in Barcelona? Dan mag je me mailen via e_mabel AT yahoo.com. Ik help je graag op weg.... maar mails met hele algemene vragen (daar kan ik niet zo veel mee) en mails met CV's (ik ben geen arbeidsbureau) worden niet beantwoord.

© Mabel at BCN, 2004.

Niets van deze website mag worden vermenigvuldigd of openbaar gemaakt door middel van druk, microfilm, fotocopie, plaatsing van teksten en/of afbeeldingen op andere websites of op welke wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de auteur/maker.

Tuesday 5 August 2008

Sporten @ Barcelona

Ja, ik ben gek. Althans een beetje als het gaat om sporten met dit weer. Ik zweet me de hele dag al te pleuris en dan ben ik ook nog zo gek om ´s avonds naar de gym te gaan...

Maar ik moet wel! Met Nederland voor de deur, moest ik gisteren echt ff rennen en buikspieroefeningen doen, want die frietjes, kroketten en frikadellen (en dat allemaal met mayo en satésaus) komen hard aan!

Normaal sport ik gemiddels twee keer per week. Twee keer een uur met crosstrainen of rennen, maar altijd buikspieroefeningen en oefeningen voor mijn rug. In Gracia ging ik naar de Ubae, vanuit de overheid zwaar gesubsidieerde sportcentra, waar ik slechts 35 euro per maand betaalde voor bijna 24/7 toegang.

De pijo versie van de Ubae, is de DIR, waar je ongeveer het dubbele betaald, maar dan wel ook onbeperkt toegang hebt tot andere DIR-centra. En handdoek en zeep etc ligt altijd voor je klaar.

Ik ga naar de barrio-gym: lekker simpel, niets handdoekje klaar of opgedirkte dames, gewoon hup de toestellen in en zweten maar. En 3 super zwembaden met zonebedden! Elke barrio heeft wel z´n eigen gym, waar je vast net als ik, voor een prikkie (€ 28 per maand) terecht kunt.

2 comments:

Joselle Toledo said...

Beste Mabel, Wat een leuke blog heb je! Misschien wil je me ergens mee helpen. Al jaren gaan we naar het strand in Sant Antonie. Heerlijk natuurlijk, maar ik ben gewend om minstens een uur per dag te sporten. Na al dat liggen verveel ik me kapot.
Ik heb aan een Spaanse vriendin gevraagd of zij een sportschool weet voor mijn rug. En ze wil me meenemen naar de Yoga. Dat was natuurlijk niet helemaal de bedoeling! Ik wil net als jij me suf werken op de apparaten en het liefst ook nog spinnen, maar dat snappen oudere dames meestal niet. Ik kan in het Nederlands, noch Engels, noch Spaans een sportschool vinden op het net in Sant Antonie of Palamós. Kan jij me helpen? Groetjes Joselle Toledo

Mabel at Arnhem said...

Ik ben daar helemaal niet bekend... even via Google Translator in het Spaans zoeken op Google naar een sportschool in die plaatsen? En dan maar langsgaan en met handen en voeten en woordenboekje uitleggen wat je wil? Succes!

Blog Widget by LinkWithin