Barcelona
It was the first time that we met

Barcelona
How can I forget

The moment that you stepped into the room
You took my breath away

Barcelona
La musica vibro y e Ilanos unio

And if God is willing
we will meet again some day


Mijn eigen handige tips / My own tips & tricks

***************** MUST READ **************

1) Klik hier voor mijn eigen bedrijvenlijst waar je geen Spaans nodig hebt om bij te werken, ideaal om te starten!/ My own list of companies where Spanish is not required, ideal to start!

2) Klik hier voor veelgestelde vragen over werken, wonen en leven in Barcelona / FAQ - in English as well

** Ook super handig **

1) Hier algemene tips / General Tips & Tricks

2) Baan? Belangrijk advies bij het zoeken: lees dit eerst voordat je begint!

3) Woning? Belangrijk advies bij het zoeken: lees dit eerst voordat je begint!

4) Kamer? Belangrijk advies bij het zoeken: lees dit eerst voordat je begint!

5) Zoek hier meteen een baan door "Dutch" OF "Holandes" OF "Nederlands" in het eerste vak in te vullen en "Barcelona" in de tweede!





Direct looking for jobs on biggest job site in Spain

6) Grootste huizenaanbod/ Biggest offer of houses in Barcelona

7) Loquo, van kamer via banen tot meubels / Loquo: from rooms via jobs to furniture in Barcelona

8) Stage in Barcelona lopen? Klik hier voor een up to date lijst!

en natuurlijk....

9) Spaans leren! Echte aanrader is VersiĆ³n Original *: goed, betrokken, kleine klasjes en heel erg betaalbaar! En midden in het centrum (om de hoek bij Placa Catalunya)! Learn Spanish here at the best language school in Barcelona! (*mail me voordat je een cursus gaat volgen voor eventuele kortingsacties!/send me a mail before you start a course for a possible discount!)

10) Zit je na het lezen van mijn blog (gebruik eerst de zoekfunctie a.u.b.) nog met een vraag over wonen/werken/leven in Barcelona? Dan mag je me mailen via e_mabel AT yahoo.com. Ik help je graag op weg.... maar mails met hele algemene vragen (daar kan ik niet zo veel mee) en mails met CV's (ik ben geen arbeidsbureau) worden niet beantwoord.

© Mabel at BCN, 2004.

Niets van deze website mag worden vermenigvuldigd of openbaar gemaakt door middel van druk, microfilm, fotocopie, plaatsing van teksten en/of afbeeldingen op andere websites of op welke wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de auteur/maker.

Tuesday 19 August 2008

Leuke baan voor Nederlander met talen aangeboden!

Ik kreeg afgelopen week een mailtje van Etienne. Of ik nog mensen kende voor een leuke baan in Barcelona. Ja, ik ken mensen zat, maar had geen idee wie Etienne is en wat het werk precies was. Maar wat wil het toeval? Stap ik afgelopen zondag in Girona in de bus naar Barcelona, zit Etienne daar ook in! Ik heb niet alleen honderduit met hem en zijn vriendin zitten kletsen, maar ook een goed idee gekregen van de baan die hij aanbiedt.

Etienne verkoopt vanuit Nederland in Spanje gekleurde monteuren voor brillen. Dat heeft hij uitbesteedt bij het bedrijf Etnia Barcelona. En daar zoekten ze een nieuwe medewerker voor Customer Service (let op: veel meer dan een simpel call center). Hij is op zoek naar een medewerker die Nederlands is (en ook goed spreekt en schrijft) en ook nog een goede kennis heeft van Spaans (je werkt met Spanjaarden samen), en dan nog goede kennis van of Frans of Duits of Italiaans.

Mocht je dat in huis hebben, dan zit je erg goed, want het salaris ligt tussen de 18.000 - 21.000 euro bruto per jaar (dat is minimaal zo´n 1300 - 1400 euro per maand leert een snelle berekening mij: bij uitbetaling van 12 maanden).

Hier alle informatie even op een rijtje:

* Het bedrijf heet 'Etnia Barcelona' en hun business is kleurige brillen maken. Ze zitten in Esplugues de llobregat.
* Werktijden: maandag - vrijdag van 9 tot 6, met een uur pauze tussen 13-14 of 14-15
* Salaris tussen 18.000 - 21.000 euro + bonus + restaurant tickets * (even in het engels) Job description: Customer service sales administrator. Answer the customer requests by telephone/email/fax. Do follow up of the daily activities, register orders in the system, dealing with the sales representatives, coordination and contact with other department, solve complains etc.
* Kennis van Word, Excel, SAP een must/pre

Vanzelfsprekend dien je al in het bezit te zijn van je NIE nummer enzo, en hier in Barcelona te wonen/heel snel te komen, zodat een gesprek/aanvragen van papieren niet lang (geen maand dus ofzo) op zich hoeft te laten wachten.

Etienne is te bereiken via etienne@sightstylers.com

Zorg dat je motivatiebrief en CV in het engels zijn trouwens!

No comments:

Blog Widget by LinkWithin