Barcelona
It was the first time that we met

Barcelona
How can I forget

The moment that you stepped into the room
You took my breath away

Barcelona
La musica vibro y e Ilanos unio

And if God is willing
we will meet again some day


Mijn eigen handige tips / My own tips & tricks

***************** MUST READ **************

1) Klik hier voor mijn eigen bedrijvenlijst waar je geen Spaans nodig hebt om bij te werken, ideaal om te starten!/ My own list of companies where Spanish is not required, ideal to start!

2) Klik hier voor veelgestelde vragen over werken, wonen en leven in Barcelona / FAQ - in English as well

** Ook super handig **

1) Hier algemene tips / General Tips & Tricks

2) Baan? Belangrijk advies bij het zoeken: lees dit eerst voordat je begint!

3) Woning? Belangrijk advies bij het zoeken: lees dit eerst voordat je begint!

4) Kamer? Belangrijk advies bij het zoeken: lees dit eerst voordat je begint!

5) Zoek hier meteen een baan door "Dutch" OF "Holandes" OF "Nederlands" in het eerste vak in te vullen en "Barcelona" in de tweede!





Direct looking for jobs on biggest job site in Spain

6) Grootste huizenaanbod/ Biggest offer of houses in Barcelona

7) Loquo, van kamer via banen tot meubels / Loquo: from rooms via jobs to furniture in Barcelona

8) Stage in Barcelona lopen? Klik hier voor een up to date lijst!

en natuurlijk....

9) Spaans leren! Echte aanrader is Versión Original *: goed, betrokken, kleine klasjes en heel erg betaalbaar! En midden in het centrum (om de hoek bij Placa Catalunya)! Learn Spanish here at the best language school in Barcelona! (*mail me voordat je een cursus gaat volgen voor eventuele kortingsacties!/send me a mail before you start a course for a possible discount!)

10) Zit je na het lezen van mijn blog (gebruik eerst de zoekfunctie a.u.b.) nog met een vraag over wonen/werken/leven in Barcelona? Dan mag je me mailen via e_mabel AT yahoo.com. Ik help je graag op weg.... maar mails met hele algemene vragen (daar kan ik niet zo veel mee) en mails met CV's (ik ben geen arbeidsbureau) worden niet beantwoord.

© Mabel at BCN, 2004.

Niets van deze website mag worden vermenigvuldigd of openbaar gemaakt door middel van druk, microfilm, fotocopie, plaatsing van teksten en/of afbeeldingen op andere websites of op welke wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de auteur/maker.

Tuesday 12 May 2009

Feest bij Kinki Kapper (Barcelona)

Afgelopen zaterdag was het officiële openingsfeestje van Kinki Kappers Barcelona. Uiteraard kon ik - als vaste klant - deze uitnodiging niet afslaan. Het feest werd gehouden in het café van de MACBA. Het niet alleen super gezellig, super druk, maar ook ´s super geslaagd! Het was eigenlijk zo´n feest waar iedereen op een gegeven moment met iedereen staat te praten, een super sfeer dus! Ingrid en ik pikten ook spontaan de broer van kapper Arnold er uit (al was dat niet zo moeilijk omdat ze sprekend op elkaar lijken) en kwamen zo ook in contact met pappa en mamma kapper.



Pappa en mamma kapper


Broer Ronald

Om 3 uur was het einde Kinki, maar begin La Macarena waar ik om 6 uur ofzo uitrolde (okee, ik kon nog wel lopen) om vervolgens tegen 7 uur ´s ochtends met al mijn uitgaanskleren nog aan in mijn eigen bed (en alleen!) in slaap te vallen. Zondag was niet één van mijn beste dagen, maar gelukkig maakte bank + pizza + seizoen 1 van de "nieuwe" reeks Battlestar Galactica op DVD een hoop goed! En toen ik gisteren in de gym maar lieft 5.8 km in 50 minuten wist te rennen, wist ik zeker dat het met mij en mijn gezondheid (ondanks af en toe een avondje zwaar stappen) nog lang niet zo slecht gesteld is.

Hier nog een paar foto´s van het feest (met dank aan pappa kapper):




Wil je ook naar Kinki Kappers in Barcelona, ga dan langs bij C. Pintor Fortuny 14 (echt in het centrum) of bel 933 023 379 voor een afspraak, maar je kunt ook een kijkje op zijn website nemen!

No comments:

Blog Widget by LinkWithin